Activitatea
de învățare intermediată, sprijinită și oferită cu ajutorul
calculatorului și a diverselor elemente multimedia se impune ca o metodă
didactică activă, eficientă și, foarte important, bine primită și
apreciată de educabilii de diverse vârste.
Instruirea
asistată de calculator așază elevul în situații de învățare spontane,
interactive, bazate pe o comunicare imediată, cu un feedback clar,
imediat și permanent, această interacțiune "cognitivă" realizându-se
într-un mediu care permite accesul la o multitudine de conținuturi
într-un timp scurt, îmbinând "mijloacele de comunicare sincrone cu cele
asincrone" (Vlădoiu, D., Instruire asistată de calculator, 2005).
Această
metodă presupune asistarea învățării nu doar din partea computerului,
ci și a profesorului îndrumător care ghidează educabilul pe parcursul
operațiilor tehnice, pe acela al documentării, precum și în
identificarea legăturilor între diverse informații, astfel încât
învățarea să fie completă, exhaustivă și centrată exclusiv pe
necesitățile, interesele și dorințele elevului asistat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu