Activitatea de învățare intermediată, sprijinită și oferită cu ajutorul calculatorului și a diverselor elemente multimedia se impune ca o metodă didactică activă, eficientă și, foarte important, bine primită și apreciată de educabilii de diverse vârste.
Instruirea asistată de calculator așază elevul în situații de învățare spontane, interactive, bazate pe o comunicare imediată, cu un feedback clar, imediat și permanent, această interacțiune "cognitivă" realizându-se într-un mediu care permite accesul la o multitudine de conținuturi într-un timp scurt, îmbinând "mijloacele de comunicare sincrone cu cele asincrone" (Vlădoiu, D., Instruire asistată de calculator, 2005).
Această metodă presupune asistarea învățării nu doar din partea computerului, ci și a profesorului îndrumător care ghidează educabilul pe parcursul operațiilor tehnice, pe acela al documentării, precum și în identificarea legăturilor între diverse informații, astfel încât învățarea să fie completă, exhaustivă și centrată exclusiv pe necesitățile, interesele și dorințele elevului asistat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu