sâmbătă, 14 martie 2015

Generația Z

Nativii digitali și performanțele lor în clasă 


În vreme ce statisticile occidentale indică un ritm accelerat al utilizării telefoanelor inteligente și a altor gadgeturi cu care generația nouă, numită Generația Z, nu-și poate concepe prezentul, darămite viitorul, nu-mi pot scoate din minte ideea că în școlile românești, regulamentul intern prevede interzicerea folosirii telefoanelor mobile în timpul orelor.

Cu toate acestea, în activitatea la clasă, mai cu seamă în cadrul aplicațiilor practice, când am grupat elevii în echipe și au primit sarcini menite să le stimuleze creativitatea și originalitatea, am observat că prima reacție este să caute o sursă de inspirație validă, iar aceea le era mijlocită prin prisma telefoanelor și tabletelor cu acces la Internet.

 http://elearninginfographics.com/growing-learning-mobile-infographic/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=gplus

La fel cum statistica menționată precizează că în cadrul testelor standardizate elevi care utilizează frecvent aceste dispozitive IT au avut rezultate mai bune, și în activitatea pe echipe, în cadrul clasei, elevii care au accesat internetul și au căutat informații suplimentare și chiar idei de pornire pentru proiectul lor au avut o prestație cu mult mai bună decât ceilalți. 

Prin urmare, școala și profesorii sunt obligați să țină pasul cu tehnologia și să acorde dispozitivelor mobile cel puțin aceeași importanță pe care o acordă și elevii, dacă se dorește într-adevăr realuarea unui dialog al cărui scop este procesul de învățare a educabilului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu