joi, 9 ianuarie 2014

Educația tehnologică în România







Evoluţia internetului: 
- în ianuarie 2009, pe piaţă erau 15.000 de aplicaţii care puteau fi descărcate, iar în septembrie 2012, numărul acestora a crescut la peste 1,5 milioane. Sistemul educaţional ar putea beneficia de acest sector al aplicaţiilor care se dezvoltă şi creşte extraordinar de repede.  

Cunoştiinţele tehnologice sunt indispensabile pentru a intra pe piaţa muncii. Abilitatea de a folosi un calculator a devenit esenţială pentru încadrarea pe piaţa muncii, motiv pentru care şcolile ar trebui să insiste asupra educaţiei tehnologice mai mult decât până acum. 

România este una dintre țările care a demarat acțiuni în acest sens. Membrii Comisiei de Educaţie de la Camera Deputaţilor au propus ca amendament la ordonanţa 92 prin care se va schimba Legea Educaţiei, introducerea unei evaluări la nivelul clasei a VIII-a la informatică, materie care în momentul de faţă este opţională în şcolile din România. Secretarul de stat pe învăţământul preuniversitar, Stelian Fedorca, a precizat ziarului „Adevărul“ că, în aceste condiţii, informatica va fi materie obligatorie la gimnaziu, lucru care s-a dorit de mult timp.



Așadar, este vital ca Internetul şi noile tehnologii să fie folosite în mod intensiv și permanent în sistemul educaţional, având în că nu se mai poate ignora o cerinţă esenţială pe piaţa muncii: angajaţii trebuie să știe cum să se folosească de aceste pârghii prin intermediul calculatorului și al derivatelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu